PRETRAŽI
INTERVJU

30 godina uspješnog poslovanja tvrtke Kudumija

Intervju: Dario Kudumija, direktor Kudumija d.o.o.

Tvrtka Kudumija vodeći proizvođač šatora i hala u Hrvatskoj i jugoistočnoj Europi, obilježava ove godine 30 godina poslovanja. Tvrtka je uspješan primjer gospodarskog razvitka u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji koja je 1988. započela s radom trgovačkim obrtom, zatim otvorenjem ugostiteljskih objekata, 1999. otvorenjem suvremenog prodajnog centra Domus u Bjelovaru, a od 2004. bavi se uslugom proizvodnje i najma šatora i hala te iste godine poslovanje širi na Srbiju gdje se osniva tvrtka K. T. Šatori d.o.o. sa sjedištem u Kragujevcu.

Sa 94 zaposlenika u Hrvatskoj i 20 zaposlenih u Srbiji, te suradnjom sa tvrtkama iz 14 europskih država, tvrtka Kudumija jedan je od svijetlih primjera hrvatskog poduzetništva. Tvrtka je prisutna u gotovo svim zemljama regije, gdje posluje preko lokalnih kooperanata. Mnoge tvrtke Kudumijine šatore koriste za skladišne prostore jer se radi o nezapaljivim ceradama koje mogu izdržati, bez obzira na vremenske uvjete i do 10 godina.

Prije 9 godina u intervjuu za naš časopis, u vrijeme gospodarske krize, direktor tvrtke gospodin Dario Kudumija istaknuo je važnost da poslove preuzmu ljudi poduzetničkog duha koji imaju viziju proširenja svojih poslova i novih akvizicija te novo vrednovanje rada i svijesti o tome da se ne može trošiti više nego što se zaradi. U 30 godina uspješnog poslovanja ostvareni su rezultati koje si mnogi hrvatski poduzetnici mogu samo priželjkivati koliko god se trudili i koliko znanja i vještina imali. Nameće se pitanje u čemu je tajna uspjeha, stoga smo ponovo posjetili Daria Kudumiju koji nam je rekao nešto više o novoj investiciji kao i planovima i budućim projektima tvrtke.

Uprava tvrtke Kudumija

U svibnju ove godine obilježili ste 30. godišnjicu uspješnog poslovanja. Proslava je bila spektakularna i obljetnice su dobre prilike da se prisjetite početaka rada vaše tvrtke. Koji su bili motivi i ciljevi i koliko je toga od zacrtanog ostvareno u ovih 30 godina?
D.K: Organizirali smo veliku proslavu u Velikim Sredcima, povodom 30 godina uspješnog rada koju smo upotpunili otvorenjem novog pogona za proizvodnju cerada i aluminijskih konstrukcija. Bila je to prilika da zahvalimo još jednom našim kupcima, svim našim dobavljačima i naravno svim našim zaposlenicima na ukazanom povjerenju i suradnji. Krenuli smo kao obiteljska tvrtka i u samim počecima bila je važna uključenost obitelji u posao. Posao su pred 30 godina započeli moji roditelji Đuro i Zdenka s nekoliko zaposlenika. Danas je uz mene u poslu i moja sestra Jasnica Kudumija Romek koja je direktorica društva. Sve je krenulo iz obiteljske kuće i iz godine u godinu postepeno smo rasli i razvijali se. 1998. imali smo 10 objekata i izgradili suvremeni prodajni centar u Bjelovaru u kojem smo objedinili trgovačku ponudu, ugostiteljsku te našu upravu. Tada smo kupili naš prvi šator s namjerom davanja u najam potencijalnim korisnicima i time započeli naš put u poslovanje sa šatorima sa 600 m². Danas ih u vlasništvu imamo preko 100.000 m². Godišnje imamo preko 340.000 m² montiranih šatora, 34.000 m² montiranih hala, 80.000 m² montiranih podova. Preko 15 godina imamo vlastitu proizvodnju cerada i aluminijskih konstrukcija u 2 hale, a možemo se pohvaliti da smo ove godine otvorili novi, moderniji i učinkovitiji pogon za proizvodnju cerada i aluminijskih konstrukcija. Izvoz nam čini 40% ukupnog poslovanja te smo kao tvrtka skloni upravo praćenju trendova zemalja regije i šire, te prilagođavanju potreba kupaca. Naši poslovni partner su renomirane tvrtke Coca Cola, Jamnica, Carlsberg, Heineken, Radenska, Lidl, Kaufland..
Postepeno smo i planski rasli, puno smo investirali i nismo dizali dobit, no nismo se ni kreditno zaduživali kod banaka. Za uspjeh tvrtke važna je i dobra organizacija, trebate se okružiti kvalitetnim suradnicima kojima možete prepustiti dio poslova i u tom segmentu dati im autonomiju te uz maksimalno uvažavanje i motivaciju zajedno kao tim doći ćete do željenih ciljeva.

Neposredno prije razgovora obišli smo zajedno vaše nove proizvodne pogone. S obzirom na sve veći interes za povlačenje sredstava iz EU fondova, poduzetnicima su svakako korisne sve informacije o natječajima. Uspjeli ste ostvariti poticajna sredstva iz europskih fondova, kako je taj proces funkcionirao?
D.K: Svaki poduzetnik mora imati u vidu kako se niti jedan njegov projekt ne može financirati iz EU fondova u sto postotnom iznosu, već samo djelomično. Moje razmišljanje vezano uz EU fondove je ukoliko poduzetnici ulaze u to samo da bi povukli bespovratna sredstva i ako im je to glavna misao vodilja, bolje da ne ulaze u takve aranžmane. Svaki poduzetnik i tvrtka koje se javi na natječaj treba težiti tome da podigne kvalitetu. Kod nas se već sad, zahvaljujući tehnologiji unutar samog procesa proizvodnje, povećavaju kapaciteti s istim brojem ljudi. Kvaliteta dobivenog je velika, a tako smo i konkurentniji na tržištu. Važno je konstantno učiti.
Ove godine imat ćemo rast između 10 i 15 posto i zahvaljujući ovim sredstvima podigli smo kvalitetu uvjeta rada, imamo kvalitetnije strojeve i uvjete za naše radnike. Ništa ne ide preko noći, svakim povećanjem obima proizvodnje dolazite do stalnog problema u Hrvatskoj, nedostatka osposobljene radne snage.
Hrvatska je uvjerljivo najslabija po povlačenju sredstava iz EU fondova i tu još ima puno posla. Želio bih poručiti ljudima da se dobro informiraju o natječajima. Imali smo i mi malih poteškoća u samoj realizaciji, no sve smo uspješno prebrodili, smatram da bi trebalo više fleksibilnosti jer imam saznanja kako je u Poljskoj koja je nesumnjivo lider u povlačenju sredstava, Češkoj, Slovačkoj cijela ta procedura jednostavnija.

Možete nam reći nešto više o montažnim halama koje nudite na tržištu i istaknuti neke referentne objekte?
D.K: Na tržištu nudimo i montažne hale aluminijsko eloksirane i željezno pocinčane konstrukcije. Skladišne i sajamske hale su lagane konstrukcije, sastavljaju se brzo i efikasno, zahvaljujući modularnom sistemu konstrukcije s dužinom segmenata 3-5 m i dužinom šatora po izboru kupca. Mogu se upotrebljavati za skladištenje repromaterijala, poluproizvoda i proizvoda kao i različite robe koja je osjetljiva na vremenske uvjete. Isto tako sajamske hale moguće je koristiti kao prostore za jahanje i sve ostale slične ambijente. Hale mogu biti sastavljene i rastavljene vrlo efikasno. Hale su dostupne kao kombinirane konstrukcije sa tvrdom ili PVC nadstrešnicom i imaju snježnu nosivost.
Najam i kupnja hala za proširenje poslovnih objekata je puno isplativije, pogotovo pri započinjanju poslovanja. Dok takav trend u Europi traje već dvadeset godina, kod nas je ipak nešto mlađi. Nudimo prodaju šatora i hala na leasing, mogućnost najma, mogućnost povratka kupljenog i po tome smo jedinstveni na našem tržištu.
Naše hale su idealno rješenje ako trebate skladište, prodajni ili proizvodni prostor jer ih je jednostavno i brzo moguće izgraditi, ekonomične su, prilagodljive i trajne. Imamo i modernu praonicu cerada specijaliziranu za šatore, jer cerade treba redovno održavati i samim time vijek trajanja bit će duži.
Referentna lista realiziranih projekata je brojna i impozantna, no izdvojio bi jedan veliki i značajan posao koji je realiziran za Michelin Tigar Tyres u Pirotu, radi se o montažnim halama prekrivenim ceradom, a ukupna površine postavljenih hala je 18 000 m².

Zanima nas i vaš pogled unaprijed. Kakve su perspektive za tvrtku Kudumija na što ćete konkretno usmjeriti veću pažnju?
D.K: Nastavljamo i dalje kako smo do sada radili i naša dugogodišnja tradicija proizvodnje garantira kvalitetu Kudumija proizvoda, danas i ubuduće. Radi naprednijeg i kvalitetnijeg upravljanja tvrtkom, te bolje organizacije, konstantno radimo na poboljšanju sustava kvalitete. Ulažemo u proizvodnju, usavršavanje organizacije i sistematizaciju rada, iznalazimo i primjenjujemo nove materijale i tehnologije koje konstantno idu naprijed i nama je bolje kad ponudimo još kvalitetnije materijale koji će duže izdržati.
Želimo se proširiti i na neka nova tržišta. Mađarska nam je blizu, to je nešto gdje bi htio više raditi, za sada radimo sporadično, pokušavali smo par puta i nadam se da ćemo pronaći i tamo kvalitetnog partnera. Bilo da se radi o vrhunskoj poslovnoj priredbi, sportskom događaju, akcijskoj prodaji, vjenčanju iz snova, naša tvrtka omogućit će Vam opremanje vanjskih i unutarnjih prostora, ekskluzivnim šatorima i dodatnom opremom.
Težimo da budemo najbolji u onome što radimo, usredotočeni smo na ono što je važno za izgradnju našeg poslovanja, brenda i ljudi koji rade u našem kolektivu. Fleksibilni smo, mobilni i raspoloživi u svakom trenu i na svakoj lokaciji.

KUDUMIJA d.o.o.

Velike Sredice 161a,
43000 Bjelovar,
Republika Hrvatska
Tel/Fax: ++ 385 (0)43 / 246 710
Tel: ++ 385 (0)43 / 246 720

www.kudumija.hr

Podijeli:
  • googleplus
  • linkedin
  • mail

Autor: promogradnja