PRETRAŽI
VIJESTI

Predstavljen projekt „Centar za dizajn – Promo21“

U prostorijama udruženja obrtnika grada Karlovca u utorak 15.3.2016. pred velikim brojem novinara i gostiju predstavljen je jedinstven projekt „Centar za dizajn – Promo21“ koji obuhvaća izgradnju i opremanje modernog objekta za razvoj grafičkog dizajna, dizajna i edukaciju postojećih i potencijalnih kupaca.

centar_za_dizajn_promo21

Investicijski projekt „Centar za dizajn – Promo21“ vrijedan 3,2 milijuna kuna smješten je u poslovnoj zoni Logorište, a radovi na izgradnji objekta započeli su početkom studenog 2015. Završetak gradnje i otvaranje centra planira se do kraja godine. U konstruktivnom smislu gradnja se izvodi kao moderno zidana konstrukcija od opečenih blokova, a izabrana je POROTHERM PROFI brušena opeka, prirodni i ekološki prihvatljiv proizvod koji se s pravom još može nazvati i proizvodom budućnosti, jer je već danas postigao ono što će biti standard 2020. godine. Wienerbergeru je već sada uspjelo ostvariti budućnost u sadašnjosti.

 Miroslav_Seljan_Promo21

Tajnik udruženja obrtnika grada Karlovca, Miroslav Seljan, pozdravio je skup i izrazio zadovoljstvo što je upravo udruženje obrtnika domaćin predstavljanja ovog projekta. Za pohvalu je što su na projektu angažirani obrtnici i tvrtke sa područja grada Karlovca i županije. Istaknuo je kako suradnja sa Promo21 traje već nekoliko godina i nada se da će se ta suradnja još poboljšati i proširiti. „Želimo da ovaj Centar za dizajn funkcionira na visokom nivou kako su to zamislili u Promu21 i u tome ćemo im mi kao udruženje obrtnika dati svesrdnu pomoć. Neka je sretno i neka se Centar za dizajn pročuje diljem Hrvatske i šire.“ rekao je na kraju svog izlaganja Miroslav Seljan.

 

Nakon toga su Goran Korać i Dalibor Dakić predstavili ukratko Promo21 i vlastite uspješne projekte ( Promo izlog najveći besplatni oglasnik u Karlovačkoj županiji, Promo Gradnja B2B časopis koji ove godine slavi 11 godina ). Kvalitetna suradnja s renomiranim tvrtkama dokazuje profesionalnost i ozbiljnost pri obavljanju marketinških poslova i jamče odličan partnerski odnos. Započeta je suradnja i sa obrazovnim  institucijama koje u svom programu imaju smjerove grafičkog dizajna i dizajna kako bi kroz kreativne radionice, stručne seminare i tematska predavanja u sklopu Centra u suradnji sa strukovnim profesorima izdvojili učenike koji pokazuju potencijal te im na taj način olakšali daljnje školovanje kroz neki od oblika stipendiranja školarine.

ugovor_Centarza dizajn

U ovom projektu radi se o niskoenergetskoj gradnji i mjere energetske učinkovitosti i obnovljivih izvora energije bit će maksimalno primijenjene. Važna podrška je ona od strane Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost RH sa kojim je potpisan ugovor o zajedničkom financiranju projekta održive gradnje. „Izgradnja niskoenergetske poslovne zgrade“ davanjem sredstava subvencije od strane Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost RH. Vrijednost ovog projekta iznosi 3.250.391,08 kn od čega Fondu opravdani troškovi iznose 1.429.810,89 kn ( Fond sudjeluje sa sredstvima subvencije u iznosu od 1.143.848,71 kn, što predstavlja 80% opravdanih troškova projekta. )

Sven Müller, direktor Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost RH

Iznimna mi je čast biti u Karlovcu prilikom potpisivanja ugovora, pretpostavljam da ste vidjeli da se Fond u zadnje 2 do 3 godine značajno okrenuo svojim programima prema gospodarstvu, prema poduzetnicima i obrtnicima i naravno da je to sve urodilo plodom.

Nadam se kako će ovaj ugovor biti veliki impuls, kako za Centar za dizajn, tako i primjer ostalima u Karlovačkoj županiji kako bi popratili naš rad jer mi svakako imamo programskog sluha za poduzetničke aktivnosti.

Ovo je jedna sretna okolnost jer Fond sudjeluje sa 1.143.848,71 kuna u ovoj investiciji čija je  ukupna vrijednost 3.250.391,08 kuna.  Naizgled je to skoro 35 posto od ukupne investicije, a tako veliki iznos je odobren jer se radi o području od posebne državne skrbi, pa smo mi priznali 80 posto od nama prihvatljivih troškova. Sretan sam što je ispao ovako veliki udio poticaja,  jer će olakšati ne samo izgradnju Centra nego će financijski rasteretiti Centar za dizajn i omogućiti da se sredstva usmjeravaju u svoju osnovnu djelatnost, a to je dizajn i općenito zastupanje i pomoć obrtnicima i poduzetnicima u županiji.

Fond je u 2015. godini popratio 200 ovakvih projekata, nestambenih zgrada, mnoge od njih su bile obnovljene, ali jedan dobar dio se odnosi na novogradnju. Kad govorimo o novogradnji onda potičemo samo izvrsnost, a to znači da objekt mora biti A ili A+ energetski razred. Zato Vas pozivam kada razmišljate o vašim budućim investicijama razmišljajte isključivo u smjeru energetske učinkovitosti i u smjeru zelene gradnje, jer promatrajući životni vijek vaše investicije i vašeg objekta to ima itekako ekonomsku računicu koja će vam pomoći u poslovanju. Na samom početku je ta investicija nešto skuplja, danas govorimo od 10 do 20 posto u odnosu na inicijalne troškove gradnje, ali vjerujte mi kada se to stavi u omjer 20 godišnjeg korištenja objekta ta računica je puno zelenija i puno prihvatljivija za budžet vašeg obrta i tvrtke.

Isto tako Fondu je velika čast da su na području Karlovačke županije i građani prepoznali naše programe pa je tako preko 430 obiteljskih kuća, samo u prošloj godini, potpisalo ugovor za energetsku obnovu što je hvale vrijedan rezultat i ja se nadam da će svi naši korisnici i u 2016. podržati naše programe. Očekujemo uskoro konačno donošenje i verifikaciju našeg plana, program natječaja gdje ćete vidjeti kako i za koje programe ćemo raspisivati natječaje i javne pozive – što se tiče zelene gradnje, održive gradnje, uređenja i novogradnje za komercijalni sektor imat ćemo i dalje sredstava, nastojat ćemo povući sredstva iz EU fondova, ne tako da vas upućujemo u bespuća administracije, nego da vam pomognemo na način u kojem je  Fond primarni korisnik sredstva, a onda uz jednostavnu metodu kao i do sada novac dijelimo našim korisnicima. To nam je osnovni cilj, mislim da novaca ima u EU-u, Hrvatska se profilirala kao država koja itekako brine o energetskoj učinkovitosti i mislim kako smo jedna od rijetkih zemalja koja ima integralne programe koji pokrivaju sve društvene sfere i za sada imamo potpore koje su bitno više od svake EU države. Nastojat ćemo zadržati visoki intenzitet i stvarno se veselim i želim da ovakvih ugovora bude još više. Još jednom sve najbolje i vidimo se na otvorenju Centra za dizajn Promo21.

Irena_Jurin_Promo21

Za uspješno ostvarenje ovog projekta bio je ključan i odabir arhitekta, osobe koja će znati viziju i ideje pretočiti u stvarnost. Na press konferenciji bili su dipl.ing arh. Martin Jurin i dipl.ing.arh. Irena Jurin iz arhitektonskog ureda ADRIA – PROJEKT koja je rekla nešto više o izazovima sa kojima su se našli pri planiranju i projektiranju ove poslovne zgrade.

„Prije same konferencije, jutros sam prvi put svom suprugu pokazala ovaj projekt  i kada je vidio sliku pročelja rekao je: dakle kod vas je uvijek vedro! S time je zapravo sažeo u jednu riječ smisao cijelog projekta. Taj projekt donosi vedrinu i donosi radost kreiranja. Nadam se da će i samim svojim djelovanjem inicirati tu vedrinu i dalje. Odabir kocke kao geometrijskog tijela je vrlo mudar zahtjev investitora, koji je pred nas postavio izazov. Drago nam je što je taj izazov rezultirao ovakvim objektom, taj objekt nije velik, ali je značajan u svom oblikovanju jer kocka kao geometrijsko tijelo donosi ravnotežu, a time i fluidnost. Ovakvim odabirom oblikovanja odabrali smo vedrinu i radost kreiranja u kontinuitetu.

Dobiveni projektni zadatak bio je smjestiti Centar za dizajn u kocku unutarnjih dimenzija 10 puta 10 metara u karlovačkom poslovnom parku Logorište. Kocka kao geometrijsko tijelo je neutralna, centralne orijentacije  te tako ne određuje jasno kretanje kroz prostor i njegovo korištenje. Programska dispozicija zgrade ne proizlazi iz jasne hijerarhije  unutarnjih prostora već iz međuodnosa kvadratnog oboda kuće i kružne jezgre koja se nalazi u njemu i  u kojoj su smješteni pojedini sadržaji.

Taj međuodnos ne stvara stroge funkcionalne odnose u korištenju već stvara različite karaktere fluidnog prostora koji svoju namjenu dobivaju načinom na koji su korišteni. Objekt ima dvije etaže, multimedijalna dvorana je u prizemlju, radionice, radna mjesta i uredi su na katu, i na taj način kuća dopušta korisnicima da ju sami nadopunjuju te koriste na širok spektar načina. Multimedijalna dvorana se može koristiti na razne načine i to je njezina prednost, odnosno tu će se događati glavni poticaji u kreiranju. Centralni radni prostor kuće omeđen je sa tri mreže. Zid sa mrežom prozora, mesh platno koje nosi slike neba sa oblacima i mrežasta ograda oko parcele. Te tri mreže za zadatak imaju ispitivanje transparentnosti kuće i njenog odnosa sa okolišem. Vanjska mreža-ograda bavi se temom povijesti parcele i njene nekadašnje namjene koja je bila vojni poligon. Ideja je bila da stavimo ogradu bodljikave žice, međutim kasnije smo se odlučili na malo mirniju varijantu, ta bodljikava žica će se naći samo u gornjem dijelu i ona će biti memorijam prostora, ali i poruka da i danas postoje barijere koje prelazimo jasnom vizijom i stalnim razvojem poslovanja.

Druga srednja mreža je mesh koja se bavi temom komunikacije kuće sa susjednom zgradom. U tom kontekstu ova kuća obučena u odsječak neba ne komunicira direktno sa okolnom industrijskom i poslovnom izgradnjom već se tako skriva i šuti, odbijajući dijalog jezikom „suvremene“ arhitekture. Već pri prvom obilasku terena pojavila se potreba da napravimo nešto drugačije, ne da napravimo jednu uobičajenu klasičnu poslovnu zgradu već na poticaj investitora krenuli smo u istraživanje što bi to moglo biti drugačije. Fasada mesha mijenjat će se svakih 5 godina, a na njoj će se printom svaki puta izraziti neka nova poruka primjerena namjeni kuće, a to je Centar za dizajn. Fasada je dinamična i obnovljiva i svaki put sa nekom drugom porukom. Kao treće, zid sa mrežom prozora bavi se temom svjetla i sjene u interijeru. Njegov zadatak je stvoriti ugodan i produktivan radni prostor u kojem ne dominiraju pogledi prema van već dominira prodor svjetla iz eksterijera u interijer stvarajući tako ugodnu i zanimljivu radnu atmosferu. Sve ostalo imat ćete priliku osjetiti i vidjeti kada Centar bude gotov.“ Izjavila je dipl.ing.arh. Irena Jurin.

 

centar_zadizajn2

Kako bi dali svoj doprinos zaštiti klime, pri izgradnji vlastitog poslovnog objekta, u Promo21 su se okrenuli potrazi za održivim, ekološkim i energetski učinkovitim sustavima i konceptima gradnje. Najviše ih se dojmio koncept e4 tvrtke Wienerberger najvećeg proizvođača opeke u Hrvatskoj i svijetu koji objedinjuje upravo ono što su tražili: energetski efikasno rješenje kroz moderan sistem gradnje opekama koje štede energiju, ekonomičnu gradnju koju si mogu priuštiti, ekologiju kroz uporabu prirodnih materijala od gline te obnovljivih izvora energije i naravno emocije jer žele da je objekt građen zdravim materijalima gdje će im biti ugodno i komforno u sva četiri godišnja doba.  Prvi od partnera koji je podržao projekt „Centar za dizajn“ bila je tvrtka Wienerberger. Cilj Europske unije je da sve novoizgrađene zgrade budu 20% više energetski učinkovite do 2020., čime bi se smanjila emisija stakleničkih plinova za 20% i povećala količina obnovljive energije za 20%.

Sven_M_Fzoeu

Robert Kuščar, voditelj marketinga Tondach Wienerberger.

„Čestitam na ustrajnosti da se ovako jedan hvale vrijedan projekt ostvari i razvije,  moram reći da smo mi dugogodišnji poslovni partneri Promo21, i kao takvi podržavamo iznimno vrijedne projekte. Gospodin Tomislav Franko produkt manager SEE Wienerberger je bio u prvom planu i u svim dogovorima koji su rezultirali i isporukom ovog najkvalitetnijih materijala koji trenutačno možete naći na tržištu, jer razvoj koncepta e4 kuće od opeke znatno nadilazi ambiciozne kriterije učinkovitosti koje je propisala Europska unija. Moram napomenuti da zahvaljujemo svima koji su se uključili u ovaj projekt i jedva čekamo da stavimo ovaj projekt u naše reference. Želimo vam puno uspjeha…“rekao je Robert Kuščar.

Na predstavljanju Centra za dizajn prisutnima se obratila, Ada Kezić predsjednica ZzID-a ( Zajednica za ind. dizajn pri HGK ), dizajnerica koja zadire u mnoga područja dizajna od industrijskog produkt dizajna, izložbenog dizajna, do dizajna interijera a uz to se još bavi grafičkim dizajnom.

ada_kezic

„Iz dizajnerske perspektive, smatram da se ovakav projekt treba maksimalno podržati i pomoći pri realizaciji da Centar za dizajn zaživi kao platforma za edukaciju o dizajnu (grafičkom ili industrijskom), organiziranjem i održavanjem radionica, seminara, predstavljanja i/ili stručnih predavanja, te kao informacijski centar u svrhu povezivanja dizajnera i gospodarstvenika kao krajnjih korisnika, što je preduvjet za razvoj dizajna i njegovu pravilnu percepciju kao i uporabu u svim područjima.

Edukacija o dizajnu bi morala obuhvatiti cjelokupni odgojno-obrazovni sustav, čime bi se stvorili temelji za daljnje školovanje dizajnera, ali i obrazovanu publiku koja razumije značaj dizajna. Vrlo važna je i implementacija dizajna u razne grane industrije zato što „bez kvalitetnog i inovativnog industrijskog dizajna nema konkurentnog proizvoda na sve zahtjevnijem tržištu, kao što bez grafičkog dizajna nijedna tvrtka neće kvalitetno vizualno komunicirati odnosno biti prepoznata.

Trebamo postati društvo stvaranja i za to treba aktivirati i uvažiti najvrjedniji ljudski potencijal i resurs, a to je kreativnost i inovativnost. Ujedno  je to pitanje konkurentnosti društva te pitanje opstanka. Od ZzID-a, a vjerujem i od ostalih strukovnih udruga možete računati na podršku i suradnju, te želimo da Centar za dizajn Promo 21 postane također mjesto susreta dizajnera sa proizvođačima, malim obrtnicima i poduzetnicima koji u sinergiji mogu stvoriti konkurentan proizvod na tržištu.“ zaključila je Ada Kezić.

Dugogodišnji partner Promo21 tvrtka Moto-Ris ovlašteni Volvo koncesionar predstavio je u atriju najnovije Volvo modele.

Nastavak priče o izgradnji “Centra za dizajn Promo 21” slijedi u posebnom izdanju časopisa Promo Gradnja koji pripremaju za ovu godinu.

Centar_dizajn_1_promogradnja

Promo21

www.promogradnja.hr

www.promoizlog.net

E: promo21@promo21.hr, T: 047 43 21 43, T: 01 38 79 840

Podijeli:
  • googleplus
  • linkedin
  • mail

Autor: promogradnja