PRETRAŽI
INTERVJU

Tabushi by Lilipop design

Intervju: Lidija Mikluš, magistra dizajna

Domaći produkt dizajn u skladu je s vremenom i svjetskim trendovima, što pokazuju i proizvodi s kojima se domaći dizajneri predstavljaju diljem svijeta i na raznim sajmovima i izložbama. Jedan od takvih brandova je Tabushi koji postaje međunarodno prepoznatljiv po originalnom i duhovitom dizajnu namještaja koji oblikom podsjeća na sushi.

Iza branda Tabushi stoji magistra dizajna Lidija Mikluš, koja je svoje obrazovanje za dizajnera završila na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu. Kako je rođena u inženjerskoj obitelji, cijeli život gledala je kako se nešto stvara, sklapa i gradi. Upravo zbog toga, svoju želju da sve oko nje bude lijepo i praktično uspješno je spojila u dizajnersku struku. Iskustvo je stjecala u raznim studijima i marketinškim agencijama gdje je bila posvećena grafičkom dizajnu za razne klijente, no odlučila je okrenuti novu stranicu kako bi se okušala u onom što je oduvijek htjela – u vlastitom poduzetništvu i postala vlasnica Lilipop dizajna.
No, kako je to biti uspješna produkt dizajnerica u Hrvatskoj, kako je nastao Tabushi, koje su prednost i mane tog posla, otkrila nam je sama Lidija s kojom sam porazgovarao tome, ali i svemu što taj posao nosi…

L.M: Ideja je dugo čučala u meni. Iako volim sushi, to nije bio osnovni razlog da napravim Tabushi, jer inspiraciju crpim svugdje. Bio mi je zanimljiv taj oblik, i boje sushia koji je meni izgledao kao tabure, ali nisam htjela da to bude samo tabure koji podsjeća na sushi, nego sam htjela obuhvatiti i cijelu priču vezanu uz tu hranu. Rekla sam prijatelju na poslu kako imam ideju za napraviti takav jedan proizvod i tako smo spojem riječi tabure i sushi došli do Tabushija. Naš prvi tabure Combo je dobio spremište ispod poklopca i on asocira na samu funkciju konzerviranja ribe u rižu prethodno kuhanu u octu jer je tako hrana mogla putovati i stići do daljnjih destinacija u jestivom stanju. Tabushi Combo pruža mogućnost da se u njegovu unutrašnjost, nakon što se lako otkloni čep, umjesto lososa i avokada ili tune i krastavca, pohrane kućne papuče, omiljeni časopis ili dječja igračka. Priča je išla dalje u razne druge oblike, tako da danas imam liniju proizvoda od taburea za klince do klupice za odrasle. Tabushi Combo (tabure sa spremištem) prvijenac je od kojeg je cijela priča zapravo krenula i dolazi u dvije veličine. Tabushi Combo King Size (za one koji žele jači efekt te više mjesta za odlaganje u njegovom spremištu u sredini).


Tu su i Tabushi Bar i Home Bar – dvije vrste barskih stolaca u dvije visine koji se pak sastoji od sjedišta u obliku sushija i para nogu koji su štapići – pribor za jelo istog, a naročito je zahvalan u opremanju tematskih interijera odnosno sushi barova te japanskih restorana. Za najmlađe je Tabushi Mini – mali dječji tabure od spužve presvučen atestiranim materijalima za dječje vrtiće.

Posebnom sam ponosna na Tabushi Long proizvod koji je inspiriran nigiri sushijem. On je verzija male klupice jer se na njemu može stisnuti dvoje. Neki kažu da ih podsjeća na gimnastičarskog kozlića, pa ga nekad od milja tako i zovemo. Nemam ništa protiv asocijacija i da ga svatko voli na svoj način. Htjela bi usavršiti Tabushi proizvode na način da svakom od njih dam neku funkciju (kao npr. spremište kod Comba), tako da ljudima osim što su fora i zanimljivi oblikom, budu i multifunkcionalni.

Pri samoj izradi Tabushija koriste se kvalitetni i izdržljivi materijali koji imaju odlične reference i specifikacije. Radi se o ručnom radu po narudžbi, te proizvod može biti isporučen u roku od tri tjedna, a dostava na području Zagreba je besplatna. Konstrukcija svih taburea (osim Minija) i barskih stolaca je čvrsta i izrađena od drveta. Od materijala za tapeciranje koriste se mješavine pamuka i poliestera. Radi se o kvalitetnim materijalima čija su ispitivanja pokazala odličnu otpornost na habanje i razvlačenje. S obzirom na to garantiramo dugi vijek kao i lako održavanje. Kako bi se dodatno zaštitili, pojedini metalni dijelovi se plastificiraju. Svi Tabushi proizvodi proizvedeni su u Hrvatskoj i zaštićeni su u Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo kao industrijski dizajn i ime branda. Također imaju ateste na čvrstoću, izdržljivost i sigurnost iz laboratorija Euroinspekta-drvokontrole. Više informacija možete pronaći na web stranici www.tabushi.co

Iza tebe su izlaganja i na brojnim sajmovima diljem svijeta i treću godinu za redom izlažeš na Frankfurtskom sajmu Ambiente. Kakva su ti iskustva?

L.M: Izlaganje na sajmu zahtijeva dodatni angažman i napor, kako fizički tako i mentalni. Dodatno još ako nije u gradu u kojem živiš, a pogotovo ako je u drugoj državi. Organizacija, papirologija, put, namještanje štanda i cjelodnevno aktivno izlaganje tih par dana na štandu. Potroši se tu dosta novaca i živaca. Zato treba imati cilj i znati zašto se to radi i vjerovati u to. Inače bolje za te novce kupit neki polovni auto ili otić na egzotično putovanje s obitelji. Ove godine na Ambienti u Frankfurtu, uz tvrtku Kordun bila sam jedina iz
Hrvatske koja je izložila svoje proizvode na najvećem svjetskom sajmu potrošača kućnih i kućanskih potrepština namijenjenih ugodnom i suvremenom stanovanju. Zainteresiranih distributera i poslovnih partnera bilo je podosta, sada treba vremena i strpljenja da se iskomuniciraju uvjeti.
Neki poslovni partneri Tabushi imaju u planu za slijedeću sezonu pa je preporuka pojavljivati se na sajmovima za koje treba izdvojiti priličan budžet kao što sam rekla ranije. Sajam je pomogao u pregovorima s on-line distributerima što je dodatno otvorilo vrata prema svjetskome tržištu.
Tom prigodom obišli su me i generalni konzul RH u Frankfurtu Vedran Konjevod i konzulica Biserka Lukan te smo razmijenili mišljenja o mogućnostima promidžbe hrvatskog gospodarstva namijenjenog stanovanju. Trebali bi puno raditi na potpunom rastu produkt dizajna kao važne grane domaće industrije. Imali smo zapažene nastupe na brojnim sajmovima, reakcije publike su odlične i veseli me činjenica da i naši ljudi počinju percipirati kvalitetne hrvatske dizajnerske proizvode.

Koji te moto vodi?
L.M: Mene u mom poslu vodi želja za rješavanjem nekog problema. Znatiželja te gura da propitkuješ stvari oko sebe jer uvijek u procesu stvaranja otkriješ nešto novo, a zatim je tu i poriv kako bi znanje koje imaš i upotrijebio.

Kada usporediš sebe danas i na samom početku, koje razlike sama uviđaš u radu, koliko si u biti napredovala, što si naučila, što te se u tom procesu nekako najviše dojmilo?
L.M: Od kada sam samostalna poduzetnica naučila sam biti upornija i hrabrija. Svakako je važan i entuzijazam bez kojeg je teško nešto ozbiljnije postići te ideja koja će te pokrenuti. Ima dana kad malo i potoneš, a onda opet uslijedi neka narudžba, novi sajam i iskazivanje interesa i tebi raste samopouzdanje.
Ništa se ne može preko noći napraviti. Treba naći načina kako bi ljude zainteresirali za svoj projekt, iznaći rješenja kako se povezati sa njima te kako graditi imidž branda, kako prilagoditi nastup različitim tehnologijama. Za sada nažalost sve to moram raditi sama.
Puno je posla oko lansiranja proizvoda i pozicioniranja na tržište i velika je stvar imati ideju, ali to je samo početak posla jer za njeno ostvarenje trebaju vam resursi i određena novčana sredstva. Čovjek je taj koji na kraju donosi uspjeh. Uzbudljivo je raditi za samog sebe, čini ti se da imaš puno vremena, ali ga ustvari i nemaš ako misliš raditi posao! Činjenica je svakako da imaš potpunu slobodu gospodarenja svojim vremenom i uradcima, kao što i polažeš račune samom sebi. No isto tako i preuzimaš svu odgovornost na sebe. Iako postoje mnogi izazovi kada ste vlasnik malog brenda, raditi za sebe i raditi ono što volite uvijek je nagrađujuće iskustvo.

Autor: Goran Korać

 

 

Podijeli:
  • googleplus
  • linkedin
  • mail

Autor: promogradnja