PRETRAŽI
VIJESTI

Zagreb Design Week

Šesti Zagreb Design Week (ZGDW) održat će se od 7. do 12. svibnja 2019.

Zagreb Design Week (Tjedan dizajna Zagreb) najveći je hrvatski festival dizajna. Pokrenut 2014. u posljednjem izdanju privukao je više od 25.000 posjetitelja. Festival se održava jednom godišnje na više desetaka lokacija diljem Zagreba. Središnja lokacija prve četiri godine bila je Lauba, a od 2018. to je Tehnički muzej Nikola Tesla, Hala V.

Festival objedinjava najveće izložbe dizajna, izložbu fakulteta i škola vezanih za dizajn, konferencije, predavanja, radionice, panele, prezentacije te portfolio rewiews za mlade profesionalce i studente. ZGDW je orijentiran na najširu publiku, a izborom sadržaja i formata nudi aktivnosti za sve dobne skupine i sve razine profesionalnog interesa. Svake godine u programu sudjeluje sve više stranih izlagača i predavača, a festival publici redovito prezentira i dovodi nove tendencije i teme u dizajnu. Svake godine odabir festivalske teme određuje fokus zanimanja i izbor sadržaja određenog izdanja. Za potrebe festivala po prvi puta za projekt ovoga tipa preuređena je Hala V i sagrađen je ZGDW dizajn park koji će zajedno, na više od 4.000 m², ugostiti brojne instalacije i prostorne intervencije te staviti ovaj prostor u funkciju, primjenjujući pri tome načela korištenja dizajna za afirmaciju prostora i oživljavanje zajednice.

ZGDW Concept Store koji će se 2019. po prvi puta održati na središnjoj lokaciji novi je format koji objedinjuje dosadašnji market i izložbu namještaja i na kojem će posjetitelji moći vidjeti brojne premijere hrvatskih i svjetskih dizajnera, te kupiti najbolje dizajnirane proizvode na hrvatskom tržištu. ZGDW dizajn park iza Hale V ugostit će niz partya, a cijeli program kulminira u Noći dizajna, 10. svibnja.

Ciljevi ZGDW–a su jačanje hrvatskog društva i gospodarstva uključivanjem dizajna u sve njihove sfere. Smatramo da suvremeno društvo ne postoji bez dizajna, te da je njegova uloga u Hrvatskoj nedovoljna. ZGDW istovremeno djeluje prema dizajnerskoj zajednici s ciljem njenog jačanja, povezivanja, osuvremenjivanja i educiranja, te prema najširoj javnosti s ciljem informiranja, promoviranja i populariziranja. ZGDW promovira Zagreb kao regionalno središte kreativnih industrija, proširuje turističku ponudu i sudjeluje u pozitivnom brendiranju Zagreba.ZGDW TEMA: CHANGING THE GAME / NOVA BUDUĆNOST
Želja da svijet u kojem živimo učinimo boljim postoji oduvijek. Taj stvaralački impuls vodi nas naprijed, tjera nas da propitujemo stvarnost i stvaramo novu budućnost.

Živimo u dobu velikih i brzih promjena. Zašto nam se svijet čini kaotičnim sada kada je umreženiji i kompleksniji no ikada? Vjerojatno zbog ogromne količine informacija kojima smo svakoga dana bombardirani.

Buckminster Fuller izračunao je krivulju udvostručavanja znanja čovječanstva kojom se ono udvostručilo u prvoj polovici prošlog stoljeća, da bi se u drugoj polovici udvostručavalo svakih 20, pa 10 i na kraju svakih 8 godina. Trenutno se udvostruči svake godine. IBM predviđa da će uvođenje „interneta stvari“ dovesti do udvostručavanja dva puta dnevno.
Na ovaj eksponencijalni rast znanja ne utječe samo količina novih spoznaja i informacija koje generiraju ljudi, jer ih već nadmašuje količina podataka i informacija koje generiraju umreženi uređaji. Svijet se mijenja i uskoro bi se mogli naći u situaciji da ne možemo održati korak. Samo ta činjenica dovoljna je da nas potakne u promišljanju nove budućnosti, no sve to ogromno dodatno znanje i informacije ne znače nužno da smo postali mudriji i da nam je život lakši, prije implicira da moramo pronaći nove mehanizme kako bismo se s tom situacijom uspješno nosili.

Strahoviti rast količine informacija pred čovječanstvo postavlja velike izazove. To podrazumijeva promjene načina razmišljanja, rada, obrazovanja i promjene u brzini reakcije na nove izazove. Potrebna nam je nova metodologija koja je u stanju brzo pratiti, obraditi, usporediti i evaluirati izvore informacija. Brza promjena redefinira pojam „budućnosti“, jer budućnost više nije ono što će se dogoditi našoj djeci ili nekoj novoj generaciji, nego se ta „nova budućnost“ događa i nama samima. Među svom tom kakofonijom informacija, sada više nego ikada teže je identificirati nositelje promjena – Game Changere. To su vizionari, oni su ti među nama koji se možda najbolje prilagođavaju promjenama koje živimo. Bilo da dizajniraju javne prostore, da se bave problemom modernog stanovanja ili transporta, da stvaraju i oblikuju predmete koji olakšavaju život korisnicima i daju mu estetsku dodanu vrijednost, do toga da dizajniraju način komunikacije u suvremenom životu ili oblikuju odjeću koju ljudi nose, sve njih odlikuje uvjerenje i želja za transformacijom svijeta oko njih.

Šesto izdanje Zagreb Design Weeka posvećeno je temi Changing the Game / Nova budućnost i kroz nju želimo istraživati i propitivati nove mehanizme, projekte, objekte i način razmišljanja koji će oblikovati našu budućnost. Bilo da se radi o novom pristupu temama koje su već afirmirane ili otvaranju novih tema kojima se dizajn u prošlosti nije primarno bavio.
Dizajneri su aktivni tvorci promjena i kao takvi imaju moć dati nam viziju nove budućnosti.

 

 

 

 

 

Podijeli:
  • googleplus
  • linkedin
  • mail

Autor: promogradnja